Moderne modemerken met een bijzonder verhaal

Tegenwoordig kom je om in de budget prijsknallers op het gebied van mode, waarbij uit alle uithoeken van de wereld modieuze kleding gekocht kan worden. Wat nog wel even afwachten is: krijg je wat je op de foto zag toen je bestelde, valt de maat goed en vooral: hoe snel gaat het mee? In een tijd waarin duurzaamheid een belangrijke rol speelt en er jaarlijks miljoenen tonnen aan weggegooide of weggegeven kleding verbrand wordt, is het bijna verfrissend om modieuze items van premium kwaliteit aan te kunnen schaffen bij ondernemers met hart voor hun vak en liefde voor de creatie. In dit blog lichten we twee bijzondere kledingmerken en het verhaal hierachter uit.

Modern modemerk van eigen bodem: Josh V

Het Nederlandse merk op het gebied van fashion en lifestyle dat we in dit blog willen uitlichten is het merk Josh V. Het merk werd opgericht door Josh Veldhuizen. Deze dame groeide op in een ondernemersfamilie, Josh reisde op jonge leeftijd de gehele wereld over voor haar modellencarrière, waarbij ze vele ontwerpers en celebrities mocht ontmoeten. Het kwam dan ook niet als een verrassing dat zij haar passie voor ondernemen combineerde met haar passie voor mode. In het jaar 2011 richtte Josh haar eigen modemerk op, genaamd Josh V. Dit merk wist zij in een aantal jaren uit te bouwen naar een gerenommeerd label op het gebied van fashion. Het merk is één van de Europese modemerken die de snelste groei doormaakt. De kleding straalt exclusiviteit en klasse uit, maar is goed betaalbaar. De missie? ‘’To make women look and feel spectacular’’. Het merk wordt tegenwoordig door meer dan vierhonderd partners ter wereld verkocht. 

Klassiek modemerk met een moderne twist van over de oceaan: Guess 

Het tweede modemerk wat in dit blog de spotlight krijgt is het fashion brand Guess. Guess werd in het jaar 1981 opgericht door de eigenzinnige founder Georges Marciano. Marciano is een klassiek voorbeeld van the American dream. Marciano werd geboren in het jaar 1947 en groeide op in een armoedig gezin in Frankrijk. Met zijn jonge vijftien jaar stopte hij vroegtijdig met school om te gaan werken in de kledingindustrie. In het jaar 1977 bezocht hij Californië, waar hij verliefd werd op de levensstijl en de prachtige stranden. Hij sprak geen woord Engels, maar dat weerhield hem er niet van om vier jaar later te verhuizen naar zijn geliefde Californië. Samen met zijn broers richtte hij dan ook in 1981 Guess op. Het merk gooide hoge ogen met een unieke jeans met drie ritsen, die de naam Marilyn droeg. De broek verkocht al snel uit bij Bloomingdale’s. Dit was het begin van het gigantische fashion en lifestyle imperium wat Guess tegenwoordig is. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *