De 3 meest gemaakte verpakkingsfouten en hoe je ze voorkomt

Verkoop jij online of offline producten en moet je deze versturen? Dan denk je natuurlijk aan de kwaliteit van je producten, je online en offline promotie, een gemakkelijke website en de betaalmogelijkheden die je aanbiedt. Veel mensen vergeten echter hoe belangrijk het correct verpakken en verzenden van de producten is. Een pakketje wat niet, beschadigd of geopend aankomt zorgt voor boze klanten. Wil jij dat je klanten hun pakketje ontvangen en openen met een glimlach? Voorkom dan deze 3 verpakkingsfouten! 

Teveel verpakkingstape

Veel mensen hebben dit wel eens meegemaakt: er komt een pakketje aan en je wil het openen, maar er is geen doorkomen aan de gigantische hoeveelheid tape die om het pakketje zit. Volledig gefrustreerd weersta je met je schaar in de hand nog net de neiging om het pakket maar met de handen open te proberen te scheuren. Wil jij jouw klanten dit soort verwoede pogingen tot het openen van een pakketje besparen? Zorg dan dat je niet teveel (maar ook niet te weinig) verpakkingstape gebruikt. Zorg dus dat je de tape met mate gebruikt en dat je goed leert hoe je dozen ermee sluit, zo voorkom je frustratie bij je klanten. 

Opvulmateriaal vergeten

De klant bestelt bij jou een product, jij stopt het in de doos, sluit het en stuurt het op. De klant neemt het in ontvangst, maakt het open en dan… is het product beschadigd of zelfs defect! Dit is niet alleen enorm teleurstellend voor je klant, maar ook erg duur voor jou gezien het hoge aantal retouren waar je mee te maken krijgt. Wil je dit soort ergernissen voor zowel je klant als voor jou als ondernemer voorkomen? Zorg dan dat je opvulmateriaal in het pakketje stopt en je het product goed beschermt tegen beschadiging of defect.

Het verkeerde opvulmateriaal

Niet alleen het toevoegen van opvulmateriaal is belangrijk, ook het kiezen van het juiste materiaal is van groot belang!  Je kunt kiezen uit opties zoals schuim, noppenfolie en papieren kussens. Alle materialen hebben zo hun eigen toepassingen en handige eigenschappen. Toch kiezen bedrijven vaak voor maar één soort materiaal voor uiteenlopende verpakkingen en producten, met alle gevolgen van dien. Producten komen, vanwege het verkeerd gekozen materiaal, toch nog beschadigd bij de klant terecht. Zorg dus dat je het juiste materiaal kiest voor de juiste verpakking, de juiste toepassing en het juiste product. Dit lijkt op het eerste oog een investering, maar deze betaalt zich uit in een lager aantal retouren. Zo bespaar jij jezelf, de bezorgdienst en je klant veel kopzorgen. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *