Huismerken rukken op

maandag 14 december 2009 | Bron : RusInform/RBK Marktonderzoek

In 2009 is het aandeel van de huismerken in het assortiment van de belangrijkste Russische retailers verder toegenomen. De reden hiervoor is dat de retailers merken dat de duurdere A-merken minder goed verkopen dan de goedkopere huismerken. De verwachting is dat de komende jaren deze trend verder doorzet.

Prijs-kwaliteit

Onderzoek van het onderzoeksbureau RBK heeft uitgewezen dat in 2008 het marktaandeel van huismerken met 29 procent gestegen is tot 4 miljard dollar. Het grootste deel van deze stijging komt voor rekening van de non-food artikelen. De oorzaak van deze stijging ligt in het veranderde koopgedrag van de Russische consumenten, die geconfronteerd worden met lagere lonen en hogere kosten van levensonderhoud. In 2009 heeft RBK-onderzoek aangetoond dat 47 procent van de Russische consumenten de prijs-kwaliteit verhouding van de huismerkartikelen positief waardeert. In 2008 was dit nog 30 procent.

Lees ook

27 mei 2009 Creatief met liquiditeit

02 april 2009 Opkomst van huismerken

Abonneer je op de wekelijkse nieuwsbrief van RusInform

Terug naar overzicht


© 2006 - 2017 Rusproject . Alle rechten voorbehouden
Algemene voorwaarden, Disclaimer, Privacy Statement