Google Analytics heeft meer in huis

woensdag 2 juni 2010 | Bron : RusInform/ Advertology.ru

Voor informatie over bezoekers van hun website kiest de meerderheid van Russische adverteerders voor Google Analytics. Tot deze conclusie kwamen onderzoekers van Promo Interactive, een bureau dat zich bezighoudt met innovatieve marketing. Voor het onderzoek zijn meer dan 400 sites onderzocht. Ruim de helft, 52 procent, maakt voor webanalyse gebruik van Google Analytics, daarnaast bleek dat slechts ��n op de tien daarvan optimaal gebruik maakt van het programma. Russische programma�s worden aanzienlijk minder gebruikt. Na Google volgt LiveInternet met 13 procent, Rambler�s Top 100 met 12 procent van de sites, Spylog met 10, Yandex.Metrika met 5, Top.Mail.ru met 4 en tenslotte Hotlog met 4 procent.

Niet optimaal

De gebruikers van Google Analytics, halen er vaak niet uit wat er inzit. In slechts 5,5 procent van de gevallen werden door een juiste toepassing alle zoekmachines herkend. Ook van andere functies van Google Analytics , wordt nog te weinig gebruik gemaakt. Het gevoerde onderzoek kan de kwaliteit van het gebruik niet goed beoordelen. Zo kon bijvoorbeeld niet worden gecontroleerd of het programma zo is ingesteld dat bezoekers van het bedrijf zelf niet geteld worden. Bij ��n op de zes sites start op de website een nieuw programma; Macromedia Flash. Het is niet duidelijk hoe Google Analytics daar functioneert. Google Analytics wordt veel, maar niet optimaal gebruikt. De nieuwe programma�s kunnen informatie opleveren over hoe bezoekers naar een site gelokt kunnen worden. En dat betekent een effectievere besteding van reclamegelden.

Lees ook

26 april 2010 Bing in de strijd om het Russische publiek


Abonneer je op de wekelijkse nieuwsbrief van RusInform

Terug naar overzicht


© 2006 - 2017 Rusproject . Alle rechten voorbehouden
Algemene voorwaarden, Disclaimer, Privacy Statement